donderdag 25 juli 2019

Nog maar een dagje hier.

Goede morgen. 
De eerste helft van de nacht was problematisch. Te warm in de tent, die toch nog maar enkeldaks was. Ben buiten gaan liggen met mijn slaapzak, maar teveel muggensteken leidden me weer naar binnen. Later werd het toch koel genoeg en was het gezweet voorbij en nog even lekker kunnen slapen. 

Zoals ik gisteren al schreef, wonderen hoeven voor mij niet om me verwonderd te doen zijn. Toen ik in Lourdes last had van een knie bad ik daar niet speciaal voor de genezing daarvan, maar wel voor mijn geestelijke gezondheid. Die moet langer meegaan dan een knie, hoewel het wel handig was dat het euvel gaandeweg de reis verdween, zodat de knie me overal gebracht heeft tot nu toe waar ik heen wilde, en nu dus tot Medjugorje. 

Er was gisteren een fijne ontmoeting met twee Ierse dames. Het ging er onder andere over dat het programma van je levensreis ergens in de cloud beschreven staat en dat je dat in concreto niet precies hoeft te weten. Daarnaast hebben we ook liedjes gezongen, leuke Engelse volksliedjes. De accordeon had mee kunnen doen, maar die was in de tent gelaten. Ik overweeg om hem een keer mee te nemen naar het dorp, in al die heisa van de commercie rond Maria. Dat zal heus wel een bepaald effect geven. Maar liever speel ik daar waar niks speciaals te doen is. Bovendien is het er ook te warm voor. 

Gisteravond deed ik mee aan het rozenkransgebed en bleef daarna ook maar bij de dienst, die een grote happening was. Er was een Franciscaanse gastpriester en de tribunes waren zo goed als vol. Enkele duizenden mensen dus. Vandaag dus nog maar een dagje hier.


Een kopje koffie in hotel Grace. Is al traditie, ze kennen me en spreken me in het Frans toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten