zondag 7 juli 2019

Pizza na de klim

De hele ochtend op mijn mooie plek aan de rivier gebleven. Wat geschreven, wat accordeon gespeeld, een naaldje gebreid en ondertussen in de zon de smartphone wat opgeladen.

Toch maar niet de oranje short aangetrokken vandaag maar de gisteren gewassen grijze short met de vele broekzakken, want die is toch praktischer.

Gisteren een vrouw ontmoet die met een mooie grote witte hond naar een plek aan de rivier wandelde om daar de hond en zichzelf te laten zwemmen. Ze vertelde dat ze in het nabije bos vorige winter een half jaar met tien wilde honden geleefd heeft. Nu moesten de honden daar weg van de regering en ze was daartegen aan het protesteren.

Verder was ze heel hartelijk naar mij. Ik dacht, misschien komt ze vandaag weer, om wat meer te weten te komen van haar hoe en waarom.
Maar tegen twaalven was ik weer gepakt en gezakt. Het leek me een goed idee om weer eens in een restaurant te gaan, want groente had ik niet en alles zal wel dicht zijn.

Een pizzeria vond ik al na een uurtje flink klimmen. Het bleek een goede keus want spoedig barstte een flink onweer los.
Maar nu lijkt het zo opgeklaard dat ik straks toch nog wat verder ga fietsen. Anders zie ik hiertegenover al een bosje voor mijn tent

Geen opmerkingen:

Een reactie posten