zondag 28 juli 2019

Het gemeenschapsleven in de war gebracht

Een verademing om weer in de bewoonde wereld te zijn.
In gure wind en dreiging van regen moest ik behoorlijk zwaar trappen door een krachtig landschap.
Onderweg kwam ik behalve enkele auto's ook een verdwaalde koe tegen ergens boven op een col.
Ik had er even geen kijk op hoelang het zou duren eer ik de bewoonde wereld weer zou bereiken, want veel eten en drinken had ik niet bij me.
Maar nu, zo rond één uur in de middag, valt de menselijke gezelligheid me weer ten deel.


Het kamperen afgelopen nacht was nogal ludiek. Je kunt zeggen dat ik het plaatselijke nachtleven nogal verstoord heb.
Het was een soort parkeerplaats naast een oude fabriek, waar ruim plaats was voor mijn tent, en dat vind ik fijn, want met het hete en benauwde weer was dat luchtiger dan ergens tussen de bosjes..
Alleen...... auto's kunnen er ook makkelijk komen.


En die auto's kwamen ook. Zaterdagavond vrijersavond. Ik geloof dat ik er vier geteld heb. En allen maakten rechtsomkeert toen ze mij en mijn tent zagen. Heb het gemeenschapsleven dus aardig in de war gebracht.


Verder was en bleef het een benauwde nacht, doordat de bewolking toenam en de uitstraling van de aarde uitbleef. Ik bleef maar zweten.
Ik besloot op een gegeven moment om even buiten de tent te gaan liggen. Als er een auto aan zou komen zou ik wel wakker worden met hun lichten op mijn toetert.
Dat gebeurde inderdaad. De automobilist zag me toen ik opveerde, maar achteraf gezien had ik toch wel risico genomen.

Even buiten de tent slapen om de hitte te ontvluchten


Deze foto van het  mooie landschap maakte ik gisteren 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten