dinsdag 9 juli 2019

Fietsen door de regen is een zegen


Fietsen door de regen is een zegen!
Dit gezegde komt van een goede vriendin van mij, die helaas niet beroemd geworden is zoals Johan Cruijff, anders was deze wijsheid de wereld in gegaan naast "Wie een doelpunt wil maken, moet wel raak schieten."
Maar iedereen beseft nu ook wel dat dit nadeel een groot voordeel heeft.
Het leek er op dat die zegen vandaag op mij zou gaan rusten, de wolken omhullen zo uitdagend de bergen aan weerszijden, maar schijn bedriegt waarschijnlijk weer eens vandaag.

Vannacht is het nog wel lang tekeer gegaan met onweer en stortregen. Tussen het slapen door dacht ik aan de sloot naast me. Als die maar niet gaat overstromen, want dan kom ik de wei niet meer uit.
Maar alles is goed gegaan.

Vandaag, en misschien morgen ook nog, fiets ik dwars door de binnenlanden van Slovenië, richting Kroatie. Zoiets intrigeert me.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten