zaterdag 20 juli 2019

Middeleeuwse graven

Een prachtig, bloemrijk en gezellig café nodigt me uit om hier mijn koffie te nemen en de verslagen te doen.
De lelijk kijkende ober steekt hier tegen af, maar misschien is ie toch aardiger dan dat ie lijkt. Misschien moet ik schonere kleren aan doen?

De slaapplek van vannacht was ook weer goed. Het is een luxe in dit land dat de natuur bijna overal vrij toegankelijk is. Dat was ook in de meeste andere landen zo, behalve in het westen van Italië.

Vanmorgen kon ik er rustig koel de dag beginnen, want de zon kwam een uurtje later dan op de bergen van de overkant.
Ook een hele luxe dat ik vanaf Polen al niet meer opgejaagd word door muggen. Wel wat gemier af en toe.

Op de weg stonden gelegenheden aangekondigd en ik had net bedacht een passende foto te maken voor het blog toen zich een laat-middeleeuws graf aandiende, zoals op een verweerd bordje geschreven stond. Hiervan dus het resultaat.



Vele stenen hebben zulke graveringen. 

Wat precies die gaten zijn weet ik niet, maar lijkt me ook met de begraafplaats te maken te hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten