vrijdag 17 mei 2019

Money money, money....

Zo, nu zal ik zelf het woord maar weer eens overnemen. 

Net een heel avontuur achter de rug. Kwam op een markt verzeild, terwijl ik eigenlijk op zoek was naar een café met wifi. Dan maar accordeon spelen, dacht ik. Beetje eng allemaal want hoe steels zijn de mensen, behalve dat ze ook heel geefs zijn? Je komt hier van alles tegen. 


Roemeense markt
Onderweg naar een plek om te spelen waar mijn fiets ook kon staan kreeg ik zo al  drie keer een leu in mijn hand geduwd. En toen ik mijn noten uit de kast haalde regende het meteen briefjes, vooral briefjes ja.
Maar dat komt omdat één leu al papieren geld is.


1 leu (20 cent)
Er was wel één Romavrouw die op en neer bleef marcheren. Eerst leek ze het goed met me te menen want ik moest mijn briefjes maar in mijn zak stoppen begreep ik opdat ze niet weg zouden waaien. Maar op het laatst toen ik aan het inpakken was om op een andere plek te gaan staan stond er een brutaal jochie naast me, dat later haar zoontje bleek te zijn.
Money, money money, bleef 'ie herhalen. Ik verstond even geen Engels. Hij trapte ook nog mijn gekregen koek weg. Toen ik bij het inpakken mijn fietssleuteltje uit de portemonnee pakte haalde ik toch maar een leu voor hem eruit.
Maar toen werd duidelijk dat die Romavrouw de moeder was want die begon mee te zingen. Money, money, money.... Ik daarna maken dat ik wegkwam 


Geen andere plek meer om te spelen, maar nu wel wifi. Onderweg naar elders kwam er gelijk weer iemand naar me toe met 5 leu....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten