vrijdag 31 mei 2019

De reis als pelgrimstocht



De reis is ook een soort pelgrimstocht. 
Samen met God en in constant overleg. De relatie aanscherpen. 
Zonder die binding, zonder mijn geloof is de reis niet mogelijk, zou heel mijn leven magertjes zijn. 
Op reis voel ik die afhankelijkheid sterker. Je hebt hier je huis, op reis moet je telkens maar weer afwachten wat voor plek je vindt om veilig de nacht weer door te brengen. 
Dit als voorbeeld. 
Het gebed neemt een belangrijke plaats in mijn dagbeleving en hierbij passeren mijn vrienden en kennissen en vijanden allemaal de revue.



Het Onze Vader
Dit is het meest door mij gebeden gebed. 
Het is vaak dat ik er één regel uithaal en daar mijn aandacht op concentreer. Afhankelijk van wat er bij dat moment past. 
Bijvoorbeeld:"Uw wil geschiede op aarde zoals in de hemel"...
Ik repeteer het drie, vier keer, denk erover na en ben dan blij ontroerd want denk: "Zo moet het zijn, zo zal het ooit zijn, zo IS het gewoon." 

Dank U wel, Lieve Heer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten