vrijdag 31 mei 2019

Egotrip?


Goede vrijdag!
Gisteren opperde iemand het woord "egotrip", doelend op de reis die ik aan het maken ben. 
Daar denk ik nu over na. 
In zekere zin is dat ook zo. 
Ik doe het om mezelf te plezieren, omdat ik het boeiend vind om zo de ons gegeven aarde te aanschouwen en te beleven. 
Eigenlijk is mijn leven op reis niet veel anders dan als ik op één plek mezelf voortbeweeg. 
Kijken hoe ikzelf een inbreng kan hebben in de gegevens en proberen me zo goed mogelijk te voelen. 
Inderdaad niet in de eerste plaats erop gericht de mensheid te dienen, maar indirect doe ik dat toch wel. 
Maar ik moet kritisch blijven zijn dat het niet uit de hand loopt.
Mijn taak in de wereld is meer die van een uitzendkracht. 
Niet vastomlijnd, maar van tijd tot tijd komt er een opdracht op mijn pad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten