vrijdag 3 mei 2019

Ver van het gevaar op een idyllische plek

traject tot vandaag
zoombare kaart

de kampeerplek
Gert  heeft vandaag 29 kilometer gefietst. Hij kwam geen wifi tegen dus het verslag ging per sms.

sms 9:11
Moe vandaag en de laatste dagen. Voorjaarsmoeheid? Het heeft niks met mijn fietsinspanning te maken, ik heb een 65-plus tempo.

sms 12:53
Gered. Honger, geen brood meer en nog 35 kilometer tot Varna. Ben een klein dorp in gereden en daar was een winkel. Boven verwachting, want volgens het restaurant was er niks. Nu weer rustig aan.

sms 13:04
Ik vind de mensen hier niet vrolijk en ook niet vriendelijk. Hebben ze een zwaar leven? Maar onderweg wordt wel veel gezwaaid en getoeterd.
Ze rijden 100 of meer op de tweebaansweg. Vaak razend dicht langs me heen. Vooral vrachtwagens vind ik eng. Als ik loop, loop ik in de berm.
Ik ben ook gewaarschuwd door die aanrijding in Italië. (zie de post van 1 maart: "Alle wegen leiden naar Rome")


reactie van Piet, sms 13:18
Goed dat ik niet mee fiets. Je zou mijn gemopper moeten aanhoren.
Of ik zou aandringen op slecht fietsbare bergweggetjes in gebieden met weinig voorzieningen.
En ik zou de reis grondig voorbereiden met overnachtingsadressen.

sms 13:25
En dan heel veel proviand mee. Ik ben blij dat ik hier op de enige doorgaande weg nog een winkel vond.
De fietsers die ik tegenkom regelen soms overnachtingsadressen met hun smartphone. Die Japanner wist ook waar hij kon slapen. Maar dan MOET je doorfietsen, of je zin hebt of niet.

sms 16:36
Ver van het gevaar nu op deze idyllische plek. Ik zag vanaf de weg het huisje en nu zit ik daar.
En ik wilde nog wel tot Varna vandaag.


sms 17:55
Heb foto's gemaakt van tent en huisje.
Hevige onweersdreiging vanmiddag, maar het lijkt noordelijker gevallen te zijn.
Nu bij het vuur eten, want er zijn muggen hier.
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten