maandag 27 mei 2019

Dank je wel Jan, voor je fiets...


Vandaag zag ik een man op een foto die lachte en me vriendelijk aankeek. 
Ik mag zijn fiets hebben die hij niet meer gebruiken kan sinds hij twaalf jaar geleden overleden is.
Hij lachte en was aanwezig, zijn warmte straalde vanaf de foto naar me toe.
Dank je wel Jan, voor je fiets.....



Als de avond valt
Als de avond valt over een dag vol zonneschijn is de lucht nog rood van schaamte, maar dat is zo voorbij. 
Het daglicht is sterker dan de schaduw van de zon. 
Hoe ver reikt de horizon die wij niet kunnen zien met onze ogen, maar enkel met onze ziel.
Stop! Stop! Ik wil niet verder.
Een wolk en een boom, een boot en een windmolen. 
Een kind dat speelt, een hond, die ook speelt, een tuin die lacht.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten