zondag 19 mei 2019

Linksaf of rechtsaf

Goede middag. 
Een kruispunt der wegen bereikt. In Iasi gearriveerd. Woensdag 14 uur vertrekt mijn vliegtuig. En dan heb ik waarschijnlijk besloten wat er in juni gaat gebeuren. Vlieg ik terug naar de fiets om deze naar huis te brengen of laat ik hem hier en neem de meeste andere spullen zoals mijn accordeon mee naar Nederland?

Ik ben niet zo'n vooruitdenker maar de stand op dit moment is toch erg in het voordeel van straks hier de fiets weer op klimmen. Dan echter in westwaartse richting, naar mijn tweede honk in de Ardêche. 

Van daaruit was ik dus bijna een jaar geleden vertrokken, samen met buurvrouw Marij voor een tochtje naar de Pyreneeën, waar zij een vriendin op ging zoeken en ik dacht leuk een paar weken accordeon te spelen op markten daar. Nu ligt dat plekje er dus weer een hele tijd verlaten bij en ik neem aan dat ondertussen wel het een en ander scheef gegaan is wat ik recht moet zetten. Gras maaien?
Maar als ik augustus haal kan ik ook heerlijk die grote zomermarkten bespelen.



Op het kruispunt der wegen

Links of rechts, omhoog of naar beneden? 
Eindeloos de keuzes op een dag, eindeloos de keuzes in het leven.
Besluiteloosheid mag er ook zijn.
Even niet weten waarheen en wachten op een landkaart. 
Wachten op een stem die roept: KOM MAAR HIERHEEN! 
De rechte weg kan soms krom zijn.
Om linksaf te slaan moet je eerst vaak rechts, kijk maar naar die afslagen op autowegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten