vrijdag 14 juni 2019

Paspoortcontrole door metselaars

Traject tot vandaag
zoombare kaart

de kampeerplek

Gert heeft vandaag 58 kilometer gefietst, totaal 445 kilometer vanaf het vliegveld.


sms 16:23
Mijn benen trillen nog na.
Had boodschappen gedaan. Terwijl ik lege kartonnen in een afvalbak kieperde, kwamen er grimmig kijkende werklui op me af. Ik moest mijn documenten laten zien. Ik weigerde voet bij stuk en zei dat ik politie erbij wilde. Eentje zat al aan mijn tasje te friemelen waar het paspoort in zat. 
Uiteindelijk kwamen er uniformen bij. Die liet ik mijn paspoort zien.
Die werklui bleken goede maatjes met de politie, misschien waren ze agenten in burger? Maar ik wou niet riskeren mijn pas kwijt te raken.
Poeh... ik moet nog even bijkomen.

sms 17:26
In Oekraïne ben ik nu al drie keer heel agressief en autoritair benaderd door burgers. Met als toppunt vandaag pascontrole door metselaars. Misschien geheime agenten.  

sms 21:03
Ze zetten kennelijk burgers in om te controleren. Maar dat weet ik niet en ik riskeerde paspoortdiefstal.
Ze waren in staat het tasje zo uit de voortas te rukken. Dat lag dus te duidelijk voor het grijpen en krijgt een andere plaats. Wel iets geleerd dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten