maandag 24 juni 2019

Soepele grensovergang

Dobre den.
Zo ongeveer is de groet in Slowakije. In al mijn laatste landen kom je met dobberen een heel end.

De grensovergang vanaf Polen verliep heel wat soepeler dan de vorige vanuit Oekraïne. Het begon nu niet met een autoweg waar ik per auto afgevoerd moest worden en een vierdubbele douanecontrole. Nee, het was een heel idyllisch fietspad dat me ongemerkt van het ene in het andere land bracht.

In het eerste Slowaakse plaatsje waar ik nu ben sloeg ik meteen een flater. Liep een bank binnen om euro's te wisselen in Slowaaks geld. De bankbediende draaide mijn briefje van 50 euro om en om en snapte het niet. En ik snapte niet dat ze dat niet snapte. Uiteindelijk viel het kwartje: Het is hier ook euro!!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten