dinsdag 11 juni 2019

Oude Trabantjes op een weg vol gaten

Het uitzicht rondom is groots,  een kastanjeboom beschermt me nog even tegen een al gauw te warm wordende zon. 
Het is half negen Oekraïense tijd. Kreeg net al bezoek, terwijl ik toch ver weg sta van alles. Kon meteen toepassen wat ik zojuist opgeschreven had: Goede Morgen in het Oekraïens. "Khoroshyy den". 
Ik wees op m'n fiets en mijn tent, gaf de man een hand met nogmaals "khoroshyy den". Hij zei okay en ging weer. 

De muggen beginnen alweer te pikken, maar het waait ook een beetje. Inpakken maar, straks weer fietsen op een weg vol gaten. Hopelijk blijft het te doen.

De eerste twintig kilometer zal ik ondertussen al wel gereden hebben. De weg viel mee, wel veel gaten. En daardoor geen onbeschaafd hardrijgedrag van de auto's. De auto's zijn hier vaak nog van die oude Trabantjes, vandaar ook dat het niet zo snel gaat.

Trabant
Waarom die man vanmorgen naar me toe kwam heeft misschien te maken met gecontroleerd grensgebied. Ik passeerde namelijk een groot bord waarop zoiets stond.

Bij deze ook nog een foto van die reusachtige kastanjeboom, die mij vanmorgen schaduw gaf en steun aan mijn fietsje.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten