maandag 10 juni 2019

Een nieuw land, andere mensen.

Oekraïne. 
Een nieuw land, andere mensen.
Het was een ludieke grensovergang zojuist. Moest de koffer uit de fietstas halen waar de accordeon in zit. Die was van alle kanten kapot en werd met touwen bij elkaar gehouden. Een van de agenten pakte het instrument in zijn handen, bekeek het van alle kanten. Ik achtte hem in staat om de accordeon nog open te schroeven ook, om te kijken of er drugs in zaten. Dat vroeg hij ook nog, of ik hasj bij me had. "Nee, no drugs, no alcohol, natural life", en ik liet zien dat ik sportman ben en artiest.  Uiteindelijk geloofde hij dat ook en toen ik weer ingepakt had liet ik een uitgelaten stel douanebeambten al zwaaiend achter.
Blijkbaar maken ze dit ook niet elke dag mee.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten