maandag 17 juni 2019

Waterballet





Dobre den ... goedemorgen

Een enorm waterballet en toch geen druppel op mijn hoofd gehad.....
Hoe kan het? Verbaasd, want de lucht was ook onwaarschijnlijk grijs, zwart en nog van alles meer, waar ik fietste vanmorgen.
Niet dat mijn leven afhangt van een nat pak, maar het was toch handiger om droog te blijven.
Nu lijkt het zelfs weer op te klaren.


Gisteren had ik een rustige dag op een plek waar genoeg schaduw was en ook een draaglijk aantal muggen. Was ook fijn om wat uit te rusten. De combinatie van hitte, muggen en fietsen is slopend in een land waar ik me na het paspoortincident minder thuis voel.

Ik ben nog steeds onder de indruk van het voorval van donderdag toen ik werd aangehouden door gewone werkenden. Vanwege het feit dat dat hier kan. Dit geeft een gevoel van onvrijheid en wantrouwen. 


Dat ik eerder deze week uitgebreid op de weg ben gaan filmen vanwege de humor die ik zag in om de gaten heen manoeuvrerende auto's....Ik zou het nu niet meer zo spontaan doen. Het kan verkeerd opgevat worden door een Gestapo die in één van die auto's zit, en dan krijg ik misschien een heel proces aan mijn broek. 

Verder is het ook moeilijk dat ik geen gesprek kan voeren. Over het algemeen kan ik mijn onschuld wel overbrengen en de luchtigheid en humor laten zegevieren. Dat was eigenlijk op het laatst donderdag ook wel gelukt, want de agenten en hun handlangers moesten tegen het eind vooral lachen om mij en mijn fiets. 

Eigenlijk moet ik een grote kaart ontwerpen waarop heel mijn route tot nu toe is uitgebeeld en dan snappen ze mijn Europareis beter. Kan natuurlijk ook de route laten zien op mijn smartphone, maar die tover ik liever niet tevoorschijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten