dinsdag 18 juni 2019

Gedoe bij de Poolse grens

Traject tot vandaag
zoombare kaart

kampeerplek van boven

kampeerplek vanaf de weg
Gert fietste vandaag 92 kilometer, waarvan 60 Polen in.

sms 13:35
In Polen weer een heel eng avontuur. Ik moest bij een onbekende in de auto stappen met fiets en al. De chauffeur pakte mijn paspoort en liet die samen met de zijne controleren.

sms 13:41
Het bleek goed bedoeld. Polen begon met autoweg,  dus nam hij me mee in de auto en zette me over de grens op een B-weg af. Dat begreep ik eerst niet, dacht dat hij heulde met douaniers die hij kende. Pfff....

sms 13:49
In het begin kon ik hem niet peilen, maar gaandeweg kreeg ik meer vertrouwen.
De douaneprocedure duurde zeker een uur. Wel vier pascontroles. Alle auto's werden grondig gescreend.

sms 18:55
Weer hoop ik dat dit een doenlijke plek is. Gisteren ging het goed. Alleen kreeg ik hoge nood 's nachts, snel eruit en daarna zat de tent vol muggen. Die heb ik uit kunnen bannen.

sms 20:48
Prachtige muziek op Hongaarse radio. Er liep een mier in de radio achter het schermpje. Ik slaap nu alleen in de binnentent. Het muggenuurtje is weer voorbij. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten