zondag 14 april 2019

Welkom op mijn land!

Grieks traject tot vandaag

zoombare kaart



Gerts plek op Google Streetview

Gert schrijft: 

16:36: De vierde spaak gesprongen in drie weken tijd. Nieuw wiel moet. Op de reparatieplek afscheid genomen van Pierre en Alissa. Dit stel gaat doen wat jij afraadt. Via Georgië naar Iran en misschien China. Voor Iran hebben ze een visum aangevraagd, maar nog niet gekregen. Dat zal wel bureaucratisch touwtrekken worden.

18:38: Eindpunt vandaag. Boer kwam tijdens het opzetten van de tent langs op zijn tractor, luid toeterend en zwaaiend. "WELKOM OP MIJN LAND!" Zoiets....

7 opmerkingen:

  1. Hey Gert!
    Hope you managed to fix your broken spoke. We found a shelter at a nice retired couple in Melti: we will stay in the basement of their house for tonight, outside are 5 dogs and +10 cats to keep our bicycles :) Take care, hope to meet you again & thanks for the good moments shared together. And congratulations for your blog! Pierre & Larissa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Melti ? Not yet found. But greetings to your Yet Piet. Or is it Jet (?). Maybe Gert is able to sleep in the same shelter one of these days (?).

      Verwijderen
  2. Met Goede Vrijdag in het vooruitzicht, ben ik bang dat Gert zich gaat opofferen aan die wilde honden : spaak stuk, ik zie nog geen fietsenmaker in de buurt, dus dat wordt 200 km lopen (?). That's life ?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gerts spaken breken zo vaak dat hij reservespaken bij zich heeft, en van mij heeft hij ooit geleerd hoe ze te monteren. Nou rijdt Gert zwaarbeladen op dunne racewielen. De dunne bandjes kan hij niet half zo hard oppompen als moet, dus rijdt het zwaar en ze slijten snel. Mijn raad om een degelijke randonneurfiets te kopen met brede anti-lekbanden en dikke spaken, volgt hij niet op.

      Verwijderen
  3. Nee,heb nu jarenlange ervaring met dit soort fietsen.Ze zijn voor mij te begrijpen en sus te repareren. Het kost gemiddeld één nieuw wiel per jaar. Dit wiel ging te kort mee. Het vorige had al die anderhalf jaar geen breuk.Werd echter in de kreukels gereden in Italie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo zal de Notre-Dame ook altijd hetzelfde blijven. De twee torens bij ingang met daarachter mooi appartementencomplex, veel tuinen, op meerdere niveau's, uiteraard hofjes met olijfbomen, opvang voor wilde hondjes, dat lijkt me niet minder aantrekkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je fiets wordt beetje verkracht Gert, zoals in de kerk ook niet alles goed is verlopen. Brand in Notre Dame is mooi moment om spijt om te zetten in daden, kleiner maken. In Schijndel staat een boerderij op de markt, althans die uitstraling heeft het, transparant, vol leven, zo mag de Notre-Dame ook worden, dat het dezelfde uitstraling behoudt, maar transparant en vol leven. Je fiets vraagt ook om een vriendelijkere behandeling Gert, dus of lopen of bagage aan degelijkere fiets hangen die net zo praktisch voor je is, of uiteraard nog praktischer. Ik heb geleerd dat alle fietsenmakers niet op google-maps staan, dus je hebt me weer nieuwe inzichten gegeven, dus misschien heb je ook wel weer gewoon gelijk, dus met je keuze voor deze fiets.

    BeantwoordenVerwijderen