dinsdag 30 april 2019

Het zou handiger zijn als ik wat handiger was

Piet moet maar met me meefietsen als IC assistent, stelt hij voor. Dat zou wel goed zijn. Bovendien is hij ook handig in fietsen repareren. Ik vind het van mezelf dan ook een hele prestatie dat ik zover kom met twee linkerhanden. 
Soms zeg ik tegen mezelf: "Het zou handiger zijn als ik wat handiger was..."

Omdat de fiets gister meer wiebelde dan normaal heb ik vanmorgen eens naar mijn bagagedrager gekeken en ja hoor, er was inderdaad een schroefje los. Nou heb ik een zak van twee kilo met sleutels en ander spul bij me, maar juist niet het goede. Toch wel voor mekaar gekregen hoor, maar je ziet hoe het gaat. Ook zaterdag toen ik de remkabel moest vervangen duurde dat een uur en ik mocht in mijn handen knijpen dat ik hierna weer veilig kon fietsen.

Reactie van Piet:
Met die handigheid van Gert valt het best mee vind ik. Banden plakken, spaken vervangen onderweg, een nieuw wiel monteren, kleine reparaties uitvoeren en bij gebrek aan materiaal improviseren, dat kan hij allemaal.
Vanmorgen ging het uploaden van zijn nieuwe foto's ook zonder problemen.
Eerst zat Gert te vechten met het smartphonetoetsenbordje en schreef hij stukjes die bol stonden van de typefouten. Vandaag zag ik niet één typefout. 

Wel werk ik meestal de lay-out van Gerts bijdragen een beetje bij, dat gaat nou eenmaal op een laptop makkelijker dan met een smartphone. En ik zet er titels boven.

2 opmerkingen:

  1. "Baas boven baas".

    Levensgenieter naast levensgenieter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Piet is optimaal aan het meefietsen al, hek zo het idee.

    BeantwoordenVerwijderen