zaterdag 27 april 2019

Merhaba.....ofwel goedendag

MERHABA.....ofwel goedendag. Dat woord heb ik eergisteren aan de eerste de beste Turk gevraagd en op laten schrijven. 

Vandaag voor het eerst hier wifi gevonden, maar ik moet er zuinig op zijn. In het zaakje waar ik nu ben werd ik na twee kopjes thee uit de tent gelogd. Toen een hapje besteld en nu kan ik hopelijk nog even. Bulgarije nadert al. 

Het was hier wel even wennen de eerste dag, maar nu vind ik het al jammer dat Turkije al bijna voorbij is. De mensen zijn schattig. Er wordt getoeterd en gezwaaid vanuit auto's en tractoren. 


Praten met handen en voeten. Gister wilde iemand weten of ik een vrouw had. Dat maakte hij duidelijk door tieten uit te beelden. Dit had in AlbaniĆ« ook al iemand zo gevraagd en toen duurde het wel vijf minuten eer ik het snapte. Dus ik begin de taal te leren. 

Het is vandaag weer een mooie zonnige dag, dus ga ik verder op de reis des levens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten