maandag 29 april 2019

Frustraties van een onervaren computeraar

Wat Piet schreef en me aanraadde had ik gedaan vanmorgen. Eigenlijk omdat ik niet eigenwijs wilde zijn, want weer iets in gaan stellen wat ik niet ken....Stel je voor dat ik straks niet meer in mijn telefoon kan.....Een, twee, drie, vooruit dan maar. Beveiliging scherm ingesteld met een wachtwoord en.......Oh jee, inderdaad, het ging niet om hem open te krijgen. Dan is dit dan toch maar het einde van dit computerleven voor mij, dacht ik wanhopig. Misschien is dat ook maar beter zo. Gewoon een landkaart kopen en alleen maar fietsen.
Toch nog een poging op het laatst.... Na de code nu een groen vinkje aangeraakt en toen ging het toch nog.
ZUCHT ZUCHT.
Het is nu natuurlijk allemaal wel weer veel lastiger om elke keer weer te openen. Toen ik in dit zaakje WiFi had kon ik hem al weer niet open krijgen in het begin.
ELLENDE.
Waar ben ik aan begonnen?



Commentaar van Piet:
Naar aanleiding van de opmerking van Stefanie onder het stukje  "Kat-en-muis gevecht met Mustafa" had ik Gert voorgesteld om ook maar een pincode in te stellen die je moet typen bij het aanzetten van de smartphone.
Gert deed dat nog ook, alleen koos hij geen pincode maar een sterk wachtwoord.
Maar bij een wachtwoord typen moet je altijd afsluiten door ergens op te klikken, dat wist Gert niet en dus kwam hij er hierna niet meer in. En toen dat eindelijk toch lukte bleek de batterijbesparing op maximaal ingesteld, zodat het scherm telkens na vijf seconden inactiviteit op zwart ging en arme Gert om de haverklap dat lastige wachtwoord moest gaan typen... Gelukkig is dat nu geregeld. 

Bij de volgende reis moet ik maar mee gaan fietsen als persoonlijk ICT-assistent.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten