woensdag 10 april 2019

Een nieuwe dag, een nieuw leven

Een nieuwe dag, een nieuw leven. Vanmorgen mijn biezen gepakt en weer op de fiets na 2 dagen op het plekje waar ik met een loods en een huis extra ruimte had om de regen te trotseren. Nu ik voor het blog sta,(of zit) is het nog even wennen om de juiste woorden te vinden. Je moet dit nog maar even zien als PROEFschrift.
Wat ik gister schreef heeft nog enige toevoeging nodig. Het oorspronkelijke plan om via Bretagne naar Nederland te fietsen had alles te maken met de vaststaande datum van 28 dec 2018, waarop groot feest was rond Henny, die met pensioen ging. Dat mijn reis plots omkeerde richting Spanje behelsde ook dat ik dan 3 maanden de tijd had om Spanje te doorfietsen en daarna in Nederland uit te komen. Verder was ook aanleiding vriend Tom, de huizenbouwer van stro en leem. Die had een project omgeving Sevilla.
De hele reis door Spanje werd gekenmerkt door gevaarlijk fietsen vanwege een bagagedrager die op het punt stond te breken. Het maakte me nogal gespannen. Kon vaak niet opzij kijken of naar iemand zwaaien, of ik ging bijna. Fietsend door een dun bevolkt gebied duurde het zeker 100 km eer ik een stadje had met een fietsenmaker. Met dat nieuwe rek ging het nog niet geweldig, maar wel beter. Bij Tom gekomen kon ik bij hem enkele kilo's overbodige bagage lossen en toen fietste het weer redelijk.
Van Sevilla richting Malaga en daar bezocht ik een zekere GĂ©rard, een man van mijn hart, die ik daar 7 jaar geleden ontmoette en nog steeds te vinden was in een prachtig gelegen gekraakte woning. Levend van wat de mensen achter lieten.
Inmiddels was het november en de datum 28 december naderde. Behalve het feest was er ook Riet, een vriendin waar ik heel veel mee smste, en die ging sterven binnen korte tijd. Een andere en nog grotere reden om naar Nederland te komen. VLIEGTUIG, riep iedereen. Is heel goedkoop. Of misschien met een bus, dacht ik....Alles liever dan een vliegtuig. Nu had ik bij Gerard een adres om fiets en andere spullen achter te laten.
Hoe ik het allemaal niet deed en waarom dat komt op een volgende bladzijde. Nu in het heden in Griekenland, gaat mijn reis weer verder richting Istanboel.
Wat klinkt dat ver zeg....

1 opmerking:

  1. Hoi Gert wat ben je een mooie fiets reis aan het maken!
    We volgen je ervaringen op de voet (het wiel) niet letterlijk.
    Maar wat maak je een leuke ronde door oost Europa.
    Ellen en Andries

    BeantwoordenVerwijderen