dinsdag 9 april 2019

Deel 3 van mijn verhaal.

Deel 3 van mijn verhaal. Mijn reis tot nu toe heeft ook 3 delen. Met Marij, een vriendin die in de Ardeche vlakbij mij woont naar omgeving Carcassonne. Toen we dat doel bereikt hadden wilde ik graag naar Lourdes. Ging een beetje moeizaam want had wat last van een knie. Marij zei nog toen ze me 's morgens zag strompelen: "je kunt beter de trein naar de Ardeche nemen... ". In Lourdes deed ik weer graag aan de avondbedevaarten mee en ik viel niet zo op wat hakkelend lopen betreft, vergeleken met de andere deelnemers. Lachen, ik zag me al: naar Lourdes gekomen met de fiets, van Lourdes vertrokken met de invalidentrein.... Maar op het eind ging mijn fiets toch voorzichtig en eigenwijs de westelijke richting verder op. Ik wilde wel naar Nederland, maar toch maar met een omweg via Les Landes en  Bretagne. Een lang gekoesterde wens tussen Anneke die daar woont en ik om elkaar weer eens terug te zien. Les Landes beviel goed qua accordeon spelen. Er waren vele gezellige en zonnige markten en iedereen was daar vrolijk, ook zonder mij al. Mijn koffer kwam behalve met geld ook vol met flessen en zelfs een karaf met wijn, met kazen, vlees enz. De wijn was even een probleem, maar daar vond ik wel afnemers voor.
Mijn knie hield het en werd geleidelijk weer beter. Toen ik halverwege Les Landes was en niet ver meer van Bordeaux kreeg ik ineens bericht van Anneke dat haar plannen veranderd waren, dat ze zelf drie weken weg ging. Dus moest ik drie weken doen over wat in een week kon. En oktober, kans op slechter weer daar, kortere dagen. Plus het feit dat al die tegemoetkomende fietsers naar het veel aanlokkelijkere Spanje gingen waar ik jaloers op was. Ik dacht: als Anneke van plan kan veranderen kan ik het ook. En zo was het gekomen dat ik  nu in zuidelijke richting nog meer leuke marktjes in Les Landes aan kon doen en Spanje in zicht kreeg in plaats van Bretagne........

1 opmerking:

  1. Ha Gert chapo Gert wat een energie. Lekker zun gangetje. Zo te zien. Tjee wat heb jij al een hoop km gefietst in je leven. Deze route waren wij ongeveer van plan nu , alleen ons moeder had andere plannen zoals je weet. Griekenland komt voor ons volgend jaar wel, maar dan met ons campertje. We houden je blog wel in de gaten. Veel plezier met je reis en geniet er van. Kusjes jan en jose xxx

    BeantwoordenVerwijderen