maandag 30 september 2019

Afscheid van de herders en de col over

Nee, rustig slapen was het zeker niet afgelopen nacht.


Beestenboel bij de tent 
De eigenaars van de schapen, geiten, bokken, honden en ezels kwamen zelf met hun caravan naast mij staan.
Er werd nog veel gerommeld en de honden blaften af en toe. Bovendien was het koud.
Vanmorgen hadden we het heel gezellig samen. De mensen komen hier elk jaar met hun kudde. Hiervoor waren ze hoger in de bergen. Over een maandje gaan
ze naar Piemonte. Dit betekent "aan de voet van de berg". Daar is het laag genoeg om weinig sneeuw te hebben.


Selfie met de herder
Zich excuserend voor het ongemak van gisteravond kreeg ik vanmorgen koffie.
We waren vol bewondering voor elkaar. Ik voor hun manier van leven met al die beesten, zij voor mijn reis.
Tot hun grote verbazing toverde ik mijn accordeon uit mijn fietstas en werd het een feestje voordat ik rond half elf vertrok.


Feestje met de herders


Hier fietste ik gisteren.
sms 18:35
Terug van 2473 meter naar 772 meter hoogte. Weer warmer en minder steil. Ben blij dat ik er vanaf ben, van de Bernardcol dan hè... Mijn remkracht was maar net voldoende.
De eerste winkel vond ik pas om zes uur.

zoombare kaart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten