dinsdag 24 september 2019

Mijn sandalen fungeerden als remschoentjes


De Col de Mont Genèvre was het hoogtepunt van de tocht van gisteren.


Op de col wachten ze op sneeuw, maar voor mij is het beter dat de sneeuw nog even wacht.

Vandaag ben ik met heel veel moeite weer een stuk gedaald richting Turijn.
Op een beetje steile trajecten moest ik lopend de fiets in bedwang houden.
In het stadje Suza ben ik op zoek gegaan naar een fietsenmaker. Die vond ik meteen. De vrouw vertelde dat haar man ziek was en wees me naar een tweede adres.
 "O nee, die remmen heb ik niet, ik doe alleen maar moderne fietsen..."
Hij wees me naar een volgende, acht kilometer verderop.
Nee, die had mijn soort remmen  ook niet en wees me twintig kilometer verder richting Turijn.
Ik zie voor me dat een naald in een hooiberg makkelijker te vinden is dan een oplossing voor mijn remprobleem.
Een andere fiets?

Voorlopig kan ik weer een tijdje vooruit. Tot op de Col van de Grote Sint-Bernard zal ik niet veel hoeven te remmen. Wie weet, komt er voor die tijd nog iets opdagen.


Ik ben mentaal ook een beetje van slag vandaag omdat ik mijn gebruikelijke ochtendthee miste. Toen ik het water aan de kook had bleek dat ik door mijn theezakjes heen was. Gisteren vergeten te kopen. Nu ook nog niet gedaan trouwens.

Heb mijzelf maar getrakteerd op een reuzenpizza.


sms 16:37
Ben nu bij een fietsenmaker die een rem heeft. Het duurde wel wat lang, want hij doet reparaties ertussendoor  Maar je snapt dat ik allang blij ben. Ik hield me voor: Piet vindt 1 rem in de bergen onverantwoord. Ikzelf ook.
Mijn sandalen fungeerden als remschoentjes. En ik heb ook veel gelopen. 
De reparatie was nog ingewikkeld. De remblokjes kwamen te hoog uit en raakten de band. De oplossing kwam van mij: de opening uitboren. Opgelucht, ik durf nu de Bernardpas wel aan.

zoombare kaart
sms 20:06
De tent staat op 411 meter hoogte, 48 kilometer gefietst vandaag. Ik zit hier tussen de wilde zwijnen. Bij aankomst werd er al flink geknord en nog steeds krijg ik waarschuwingen. Je hoort ze door de mais lopen. Ik ben niet bang! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten