zaterdag 21 september 2019

Zware tocht in het vooruitzicht

Ben zenuwachtig met die plannen die gisteren zijn ontstaan en die me nu midden in de Alpen brengen. Ze zijn zo majestueus en ik zal er nog veel over moeten. Bovendien zal het niet lang zulk mooi weer blijven.

Eerst maar eens zien of ik vandaag bij Briançon kan komen. Zo'n dertig kilometer nog vanaf hier, waar het nu twaalf uur is.
Het is nu nog rustig klimmen in de vallei van de rivier de Durance. 
Op 890 meter hoogte nu, maar Briançon ligt op 1350 meter en is de hoogst gelegen stad van Frankrijk. Daarna komen de echte cols pas





De zaak waar ik zit ging dicht, maar ik mocht rustig op het terras blijven zitten van de eigenaar. Ondertussen kwamen vele mensen vergeefs hier om wat te nuttigen, onder andere Patricia.


Patricia
Zij heeft drie weken lopen met de rugzak erop zitten en neemt straks de trein terug naar Parijs waar ze woont.
Ze is erg te spreken over de rust en de eenvoud hier.  Ook dat ze net als in dit geval rustig de boel de boel laten en de winkel of herberg sluiten tot vijf uur als ze iets anders te doen hebben.
Voor haar wel een beetje onhandig nu, maar ik kwam nog net op tijd.
Patricia werkt in de farmaceutische industrie.
Ze ziet er wel tegenop straks weer in de metro's te moeten zitten in het hectische Parijs
Het was even een gezellige ontmoeting die besloten werd met weer twee tevergeefs komende gasten.

Vandaag 42 kilometer gefietst, de tent staat op 1244 meter hoogte op een paar kilometer voor Briançon.  Lang gedraald eer ik tevreden was over de kampeerplek.
Het was spannend om op tijd voor de dreigende regen het vuur brandend te krijgen, maar dat is gelukt.


zoombare kaart



Geen opmerkingen:

Een reactie posten