donderdag 12 september 2019

Op weg naar morgen




"En route vers demain", zo stond er geschreven bij Lidl. 

Op weg naar morgen.... We zijn allemaal op weg naar morgen, de een met de fiets, de ander met zijn gedachten, nog een ander in zijn onderbewustzijn. Er is geen weg terug.
Morgen ligt verborgen achter de horizon van een nieuwe zon of het ligt zonneklaar te wachten op ons.
Morgen kan een nieuw licht schijnen op verbleekte gedachten.
Het kan verhelderen wat vandaag nog duister is.
Op weg naar morgen... gisteren kan niet meer. 

Op weg naar morgen... soms via een route die we nog niet kennen, soms via een vage herinnering aan ooit toen we daar ook gingen. Soms over schier onbegaanbare wegen en soms, één keer in ons leven, bereiken we morgen niet en blijven we in vandaag. Vandaag is dan eeuwigheid.

Op weg naar morgen... 
Dat was ik gisteren. En nu vandaag ben ik daar waar ik gisteren naar toe fietste, naar Les Salles-sur-Verdon. De markt is er alweer voorbij en nu ga ik straks weer op weg naar een nieuwe toekomst. Dat is hier maar pakweg tien kilometer vandaan, Moustiers-Sainte-Marie. 

Er moet wel weer een spaak vervangen worden en daarna in de bevolkte streken is het volgende nieuwe wiel aan de beurt. Het zal de derde vervanging zijn sinds het begin van de reis dertien maanden geleden. Deze had ik gekocht in Alexandropolis, Griekenland, en heeft mij en mijn spullen ruim vijfduizend kilometer gedragen. 



Mijn conculega
Twee jaar geleden hadden bovenstaande conculega en ik elkaar verschillende keren ontmoet op markten in deze buurt. Hij doet hier nog steeds dezelfde markten in het seizoen dat over enkele weken eindigt.

zoombare kaart
sms 19:36
Het eten kookt en de spaak is vervangen. De markt van zaterdag heb ik in inmiddels ook uitgezocht.


Uitzicht vanaf mijn kampeerplaats gisteravond. De rivier is de Verdon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten