vrijdag 20 september 2019

Weer op reis na de tournee

Uitzicht vanaf precies dezelfde plek als vorig jaar november. Toen lag er sneeuw waar nu wolken hangen.

Het lijkt erop dat de reis een andere wending gaat krijgen. Al dagen lonkt mij de gedachte om via de Alpen naar Nederland te fietsen en dus mijn plek in de Ardèche over te slaan.

De markt van vandaag bleek al lang niet meer te bestaan, bleek bij navraag.

Morgen was dan Apt de bedoeling en dat was nog maar 25 kilometer. Ach, het is ook wel genoeg geweest, drie weken tournee achter elkaar.
Een blik op de kaart zei me hoe mooi Briançon daar lag. Wel niet helemaal de meest gerichte weg om ooit in Nederland te komen, maar wel mooi.


.

En ja, geheel tot mijn eigen verrassing fiets ik nu vrolijk daarop af, zoals ze in Brabant zeggen.

Na Briançon dan noordwestwaarts richting Genève of zoiets.
Maar als ik wil kan ik dan ook weer het oude plan opvatten en terug naar Valence.
De tournee is dus weer overgegaan op de reis die er daarvoor was.

Één ding is zeker, het is prachtig hier, ik hou erg van de Alpen.



Uitzicht 60 kilometer voor Briançon.

Eventueel is er zondag nog markt in Briançon, als ik het haal en het droog blijft.

Over vier weken misschien de markt van Geldermalsen of Grave?



sms 18:55
De tent staat op 983 meter hoogte. Moet nog door Embrun fietsen (klimmen) eer ik kon kamperen, maar hier zit ik goed. Nu nog laat eten maken, maar vuur maken is hier geen probleem.

klik hier voor een rondomfoto van omgeving Embrun
en klik hier voor een rondomfoto vanaf een wandelpad op de berg boven Gert

Zoombare kaart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten