woensdag 11 september 2019

De woensdagse markt van Draguignan

Bonjour.
De woensdagse markt van Draguignan bleek veel kleiner dan wat ik voor ogen had. In mijn herinnering was een hele grote levendige markt die ik zeker tien jaar geleden ooit gedaan heb.Maar dat was op de zaterdag.
Nu zag ik een pover zevental kraampjes en ik had er helemaal geen zin in.
Ik dacht, ga naar de rest van de dag in de voetgangerszone spelen, daar zal zeker meer volk komen.
Na veel getwijfel vond ik het flauw van mezelf, pakte de accordeon, en daar stond ik toch naast de kraampjes.
Als er geen sfeer is dan moet ik die zelf creëren, en dat lukt niet altijd. Het is altijd makkelijker om me te scharen in iets wat al bruist.
Maar het is gelukt. Ik had genoeg power om het te maken. 

Het vervolg is dat ik straks richting Verdon fiets, want ik zie dat daar morgen een markt is. Vijftig kilometer hiervandaan. 

Daarna is Moustiers-Sainte-Marie een plaats waar ik al drie keer heel gezellig op de markt van vrijdag kon spelen.

Nu gezellig koffie drinken op de grote terrassen.


sms 15:14
Nog 39 kilometer en veel klimwerk naar Les Salles-du-Verdon. Hard werken dus om de markt van morgen te halen.
Bij de Lidl las ik: "En route vers demain".  Toepasselijk.

zoombare kaart

sms 20:00
De markt voor morgen gehaald. Ben nu op 658 meter hoogte.
Vanmiddag was het:
Je onderuit fietsen en er toch bovenop  komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten