dinsdag 17 september 2019

De markten van Volx en Oraison

Alle kampeerplaatsen van de afgelopen weken
Van linksonder in een halve cirkel naar boven.

De markt van Volx bestond maar uit vier kraampjes, maar in Oraison, elf kilometer verderop was er ook één, wist ik. Een van die kraampjes was een ambulante naaister en dat vond ik een foto waard.


mobiele marktkraam

De tweede markt liep eerst niet, ook omdat ik niet goed stond. Het is altijd een beetje puzzelen om strategische plekken te vinden.
Maar tegenover het politiebureau bleek het ineens wel als een trein te gaan.
De koffiepauze was nu op het eind, om niet nog meer tijd te verliezen, en daarna kon ik op een bankje plaatsnemen naast het toeristenbureau om dit allemaal op te schrijven.

Een oude man vroeg of het me stoorde als hij naast me kwam zitten. Natuurlijk niet.
"Ik wacht op de dood", zei hij.



Verder pratend bleek dat hij 85 is en bijna niet meer ziet.
Hij is zijn leven lang bakker geweest, verloor  zijn vrouw negen jaar geleden en hij heeft één dochter.
Van voetbal houdt hij niet, maar wielrennen volgt hij wel. Hij heeft zelf ook op de racefiets gezeten.
Anquetil is dood, al wel tien jaar, weet ik nu door hem, maar Poulidor niet. Die heb ik zelf kort gekleden nog op de radio gehoord.
Wat ik niet wist, is dat Adamo dood is. Hij heeft twee jaar geleden nog iets nieuws uitgebracht dat ik speel op de markten: Juste un je t'aime'. Zojuist speelde ik nog zijn oude hit: 'Vous permettez monsieur'.

Op de markt sprak ook nog een vrouw me aan op mijn spreukenbordjes. Zij kende 'Met geduld en liefde kun je alles bereiken'.  Toen ik haar uitlegde dat je niet altijd geduld hebt, ik in ieder geval niet, was ze ineens weg. Ze was blijkbaar ook een beetje ongeduldig. Ik ben vooral ongeduldig wanneer ik moe ben en nog een eind moet klimmen. 
Zoals nu.

sms 18:30
Bekaf van het klimmen, maar dicht genoeg bij de markt van morgen in Sisteron. Nog ruim zes kilometer, Veel gefietst vandaag.


kampeerplek (Streetview)
zoombare kaart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten