zaterdag 28 september 2019

Het echte klimwerk komt eraan

Vandaag opnieuw een stralende dag.
Ik zit op een bankje voor een pizzeria-restaurant, maar die is chiuso. In die twee minuten dat ik hier zit zijn er al twee teleurgestelde mensen afgedropen.

Het was een prachtige plek waar ik kampeerde. Vanmorgen de eerste zon aan de overkantse berg.



Toen ik gepakt en gezakt vertrok vanmorgen zag die berg er alweer zo uit. Telkens anders.




Moest weer door drie tunnels zojuist, maar ze waren gelukkig goed verlicht.





Ben nog niet in Aosta, ik moet nog tien kilometer ongeveer. Daarna begint het echte klimwerk. Vanmorgen las ik in de krant weer over die gletsjer hier in de buurt. Elke dag komt die 35 centimeter naar beneden. Een weg is al afgesloten. Maar er wordt ook onnodig paniek gezaaid, schrijven ze, alsof de hele Mont Blanc naar beneden komt.



sms 18:19
De tent staat op 1075 meter hoogte.
Een groep wandeldames nam mij op de foto. Overwoog zelf ook een foto te maken, spijt dat ik het niet deed. Maar ik had ook haast om een kampeerplek te vinden, wat moeilijk was. Dat is gelukt, nu eten voorbereiden, vuur maken enzovoort.

De kampeerplek (Streetview)

zoombare kaart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten