maandag 2 september 2019

Een danseresje bij de accordeonmuziek



de kampeerplek waar ik nu drie nachten heb geslapen

De markt van gisteren was tot nu toe de beste qua verdiensten, La Valette du Var vandaag bracht het minste op. Maar wat sfeer betreft waren er hele mooie momenten.

Er was dat mooi geklede meisje dat prachtig danste op mijn muziek. De hele stand waar ze bij hoorde was enthousiast, maakte opnames en ik vroeg daarop één van hen om ook met mijn apparaat te filmen.


het danseresje
Minder vond ik de vaak wat lauwe belangstelling voor mij. Of de opmerking van de buurman bij het inpakken:"Hé, ga eens wat hogerop staan".
Door zulke opmerkingen moet je je niet uit het veld laten slaan want er is altijd rauw volk op zo'n markt en deze man stelde zich de hele tijd al aan. Maar een beetje aangeslagen word je er wel van.

Na deze markt is de gemiddelde verdienste 35 euro geworden. Morgen in Pierrefeu du Var is dat voor mij het nieuwe streefbedrag.


De tent staat nu naast een druivenveld, deze keer nog niet geplukt. Dan kan het zijn dat morgenvroeg de machines en plukkers me de weg versperren.
Het vuur heb ik gemaakt ver van de tent, want daar is dor en hoog gras. Deze plek is nogal zichtbaar, maar veiligheid gaf de doorslag.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten