zondag 29 september 2019

Stapvoets de berg op

Na anderhalf uur lopen is er een bankje waar ik kan zitten.
Een heerlijk zonnetje en nu komen ze me ook nog een kopje koffie brengen. Wat wil je nog meer?
Een wandeling van anderhalf uur klimmen zit er al op. Daarna kon ik ook nog een kwartiertje fietsen omdat de weg even wat minder steil omhoog ging.


De pas was gisteren open en zal dat zeker vandaag ook zijn met dit mooie weer.


zo zit ik er nu bij


En vanaf mijn kampeerplaats gisteravond maakte ik deze foto.

Sms 17:16
De tent staat op 1800 meter hoogte aan de beek Torrente del Gran San Bernardo. Lekker ruim en vlak terrein. Hierna kronkelt de weg verder omhoog en wordt kamperen moeilijker. 
Wel een beetje koud op deze hoogte. Tien graden kouder dan beneden en alleen een zomerslaapzak. En daarvan ging vanmorgen de rits ook nog stuk. Kon hem dicht stikken gelukkig. 
Plots kwamen er achthonderd schapen en drie honden naar beneden gestormd. De vrouw van de herder kwam met rastermateriaal. Ze zijn een park aan het maken. Een ezel hebben ze ook nog aan een paal getuierd. Dus is er wat onrust rond de tent. Maar ik ga rustig slapen. 

Kamperen aan de beek (Streetview)
sms 20:11
Eén van de drie honden ligt naast de tent. Als ik ga plassen laat 'ie zich aaien. Dus ik hoef niet bang te zijn dat hij bijt, zoals op Sicilië. Maar kan ik rustig slapen zo?


zoombare kaart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten