donderdag 5 september 2019

De markt van Grimaud

Op de markt van Grimaud liep het heel goed af, hoewel ik bij aankomst in het plaatsje dacht: ik zie geen markt, ben ik weer voor niks geweest.
Maar nee, het lag helemaal boven in het voor mij erg sjieke dorp. Gelukkig had ik mijn gisteren gekochte muts op en een nog geheel schone short.



Mijn nieuwe hoofddeksels, gisteren gevonden in een ruilwinkel.

Bij eerste inspectie zag ik ook al een gitarist zijn eerste snaren raken, maar ik vond zelf een vrij ruime plek. Voor een gedenkteken, dat wel.
Het lukte om het allemaal netjes in te pakken. Ik kon mijn muziek integreren in de hele stille sfeer die er heerste.

Mijn tweede plekje was op het eind van de markt. Hier vroeg ik me af: trek ik wel genoeg aandacht? Ja hoor, het ging daar ook.


Ik kreeg een vraag of ik op 15 september wilde komen op een speciale markt die ze gaan organiseren. Heb geantwoord dat ik te ver weg woon, tweehonderd kilometer van hier.
Maar toch een goed teken dat ze me vragen.



Grimaud vanaf de kampeerplek

Gisteren het bericht gehad dat een vrouw uit mijn vriendenkring is overleden. Hét liedje dat ik met haar had heb ik gespeeld als verwerking: 'Quand le soleil dit bonjour aux montagnes'.
Zojuist heb ik het opgenomen hier ter plekke, met uitzicht op de bergen waar zon op scheen. Het dorp Grimaud lag er ook nog eens mooi bij. Dat paste weer bij het andere lied waar ze van hield en dat ik ook heb opgenomen: 'Het dorp' van Wim Sonneveld. Ik ga kijken of ik de filmpjes naar de familie kan sturen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten