woensdag 4 september 2019

Nachtelijk kabaal


druivenplukmachine

Vannacht werd ik wakker van een enorm kabaal. Ik zag in de verte een druivenplukmachine zijn werk doen.
Het zal je gebeuren dat je net naast zo'n veld staat. Dan moet je midden in de nacht verkassen. Is me in Duitsland jaren geleden al eens overkomen.
Maar in deze periode moet je daar dus op letten. Beter te gaan staan daar waar de druiven eraf zijn. Dan mag je bovendien ongegeneerd de overgebleven druiven nuttigen.


Vandaag was de markt van Cogolin. In tegenstelling tot gisteren, toen ik geen marktkraam aantrof in Pierrefeu-du-Var, was het vandaag hier wel een levendige uitstalling. In deze plaats had ik twee jaar geleden op een zaterdag ook al leuk gespeeld en vandaag was de markt zelfs groter dan toen.
Altijd een beetje onzeker in het begin, maar de mensen naast en tegenover me reageerden allemaal goed en dan is de schroom gauw verdwenen.
Af en toe had ik wel last van de hitte als mijn zweet op de accordeon druppelde, maar ik heb het vol kunnen houden. Er waren hele schattige kinderen, die volop dansten.
Aan het eind had ik 43 euro in de koffer, gisteren nul want er was geen markt, als ik die toch meetel is 31 euro nu het daggemiddelde.

De tent heb ik laten staan, want morgen is er markt in Grimaud en die is vanaf dezelfde kampeerplek ook makkelijk haalbaar. De tent staat vlak voor Cogolin en toch helemaal uit het zicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten