woensdag 18 september 2019

De markt van Sisteron

Gisteravond was ik moe toen ik mijn plekje had bereikt, waar ik rustig mijn tent op kon zetten, vuurtje maken en eten. Daarna werd het een gezellige avond in de tent met Radio Monte Carlo op die verslag deed van Lille tegen Ajax.
Vriend Paul zag deze wedstrijd thuis voor de buis in Nederland en als er een belangrijk moment was kwamen er smssen over en weer.
Op de radio hoorde je hoe sprankelend Ajax voetbalde en de Franse verslaggevers waren daarover net zo enthousiast, als wanneer het van Lille gekomen was.
Het werd dus veel later dan ik gewend ben om te gaan slapen.
Daardoor was ik vanmorgen ook moe, maar de markt hier is toch goed verlopen, al vond ik de marktmensen niet allemaal even aardig.


Het voetgangersgebied van Sisteron. 
Jaren geleden heb ik hier wel eens een uurtje gespeeld.

Wel sprak ik bij het scheiden van de markt een jongeman met twee kinderen.
Hij maakt aanhangers voor fietsen.
Zijn doel ermee is om de mensen uit de auto te krijgen, maar meestal zijn  zijn klanten mensen die er grote reizen mee gaan maken. Vindt ie een beetje jammer.
Verder is hij een revolutionair, zoals hij zelf zegt. Mijn reactie was dat ikzelf ook niet echt in de maatschappij ben, maar dat ik op mijn manier mijn eigen weg en eigen plekje zoek en vind.
Maar hij niet. Hij wil bewust de mensen vertellen wat er mis is, terwijl ik vind dat het allemaal zo moet zijn zoals het is. Het verandert toch wel als het nodig is.
Hij vroeg nog wat mijn volgende reisdoel was.
Waarop ik vroeg of hij een markt wist voor morgen. Ja, hier twintig kilometer vandaan, noordelijk, en zelfs een hele grote.
Mooi. Heb even nagecheckt op internet en jawel.
Blij dat ik de weg naar morgen nu ook weer ken.


Het stadje uitkomend zie je deze rots

Vandaag maar 15  kilometer gefietst, maar het was zwaar, veel klimwerk.
Op 671 meter hoogte vond ik een mooie plek voor de tent.

zoombare kaart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten