woensdag 30 oktober 2019

De worsteling met mezelf.


De worsteling met mezelf liep goed af toen ik er een plaatje van maakte. 
Het was jarenlang een heel gevecht, maar op een goede dag besloot ik de handdoek in de ring te gooien en mijn verslagenheid te tonen. 


Een verslag schrijven van deze verslagenheid valt niet mee als het te donker is en je er geen zicht op hebt. 
Maar je als de lamp ervoor aan doet kan dit voor opheldering zorgen. 

 "Je strijd is gestreden wanneer hoofd, hart en handen elkaar omhelzen." 

 Dit is een uitspraak van een zekere René Kres, die veel indruk op mij maakte in mijn jonge jaren en nog steeds een belangrijke waarheid voor me is. 

 Er is nogal wat onenigheid in onszelf tussen deze drie componenten, en toch hebben die elkaar nodig. 
Hoofd en hart, denken en voelen, doen en denken, bewustzijn van wat je voelt en wat je doet, enzovoort... 

 Worsteling met jezelf. 
Soms is het nodig, maar vaak kun je beter jezelf gemak geven. 
 Vrede hebben met jezelf...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten