zaterdag 31 augustus 2019

Weggejaagd door een boze man

De markt van Hyères is achter de rug.
Ik ben tevreden over mijn spel en het contact met de mensen.

Het is een hele grote markt en in een stad.
Ben begonnen op een rustige plek in de schaduw en dat ging goed. Op een lange straat in de markt was het wel veel drukker en genoeg plaats om er te staan, maar dat hadden twee bedelaars en een andere accordeonist ook al geconstateerd. Dus daar moest ik niet wezen.





Na het goede begin en de koffie ging ik hogerop een straatje in en vond al gauw een rustige plek. Tijdens mijn tweede liedje kwam een man furieus naar me toe. Ik had hem wakker gespeeld met mijn accordeon. Zoals je tegen een hond schreeuwt joeg 'ie me weg.
In zo'n geval, is mijn ervaring, moet je ook maar gewoon gehoorzamen en inpakken. Mijn ego kan daar wel tegen. Als je er tegenin gaat of toch doorspeelt weet je niet wat zo iemand gaat doen, gezien zijn toch al rare reactie op mij.



Hier in dit straatje stond ik rustig te spelen toen die boze man kwam
Het derde plekje was ruim, in de schaduw en ongestoord. Hier had ik wat meer in de koffer verwacht, zoals in zijn geheel deze markt weer iets onder de maat was wat verdiensten betreft. Maar het is nog maar het begin van de tournee.
Meestal hou ik op een tournee het daggemiddelde bij. Omdat ik van cijfers hou. Elke volgende speeldag wil ik het gemiddelde overtreffen, om mezelf scherp te houden. Nu ligt het op 29 euro. Maar mijn leven hangt daar gelukkig niet vanaf.


Voor de apotheek kon ik rustig mijn gang gaan

Morgen wil ik naar de markt van La Londe-les-Maures. Daar heb ik al ooit eens gespeeld, twee jaar geleden, en toen ging het daar erg goed. Het ligt zo'n twintig kilometer hiervandaan. Straks nog even een stuk daarvan fietsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten