zaterdag 17 augustus 2019

De Etna: middelpunt van de aandacht

Luchtverontreiniging!
De rook van de Etna gaat dag en nacht maar door, hier op Sicilië, en er wordt niks aan gedaan. 

Ik heb net ook een klein vuurtje gestookt om thee op te zetten en ben altijd bang dat iemand de rook ziet en er moeilijk over gaat doen.

Het is een bijzondere plek hier, op 910 m hoogte. De Etna als middelpunt van mijn aandacht. Fascinerend om te zien hoe die rookwalmen telkens weer veranderen, afhankelijk van onder andere de wind. Ook veel zwaluwen fladderen rondom. Blij dat ik een route dwars door de binnenlanden van Sicilië heb gekozen. Het echte land is toch anders dan die kust die overvol is met mensen en attracties. En op deze hoogte is de temperatuur veel beter te doen. Het kost natuurlijk wat meer inspanning dat klimmen, maar je krijgt er veel voor terug. 


Ik had natuurlijk ook naar de top van de Etna kunnen klimmen, maar dat is waarschijnlijk twee dagen werk. Ach, laat ik het hier maar bij houden.

1 opmerking:

  1. Hoi Gert.
    Mooie reis maak je toch.
    Een ding geen gekke dingen doen we willen je wel in Nederland zien.
    Ben je nog van plan om terug te komen?? Fijne reis nog. Groetjes van Maricus en Mientje.

    BeantwoordenVerwijderen