maandag 19 augustus 2019

Siciliaanse hartelijkheid

Piet gaf gisteren via Wikipedia de uitleg van de Siciliaanse opening.
In mijn geval is het een gaatje in het hier overal aanwezige hekwerk als ik op zoek ben naar een kampeerplaats.
Maar er is nog een derde opening hier op Sicilië te vinden, namelijk die van de Etna.
Indrukwekkend om te zien hoe er onophoudelijk vuurwerk uit die mond komt.
Zo langzamerhand ben ik nu uit het gezichtsveld van deze vulkaan, maar heb er tot vanmorgen nog vele foto's van mogen maken.

Dit was de weg die ik vanmorgen te befietsen kreeg.
Op de achtergrond de Etna.

De meeste plaatsen liggen op Sicilië hoog op een berg tegen de rotsen aangeplakt. Zo ook dit dorpje waar ik gisteren door de hete zon naar toe moest klimmen, met een tijdsdruk, want ik moest nog eten zien te kopen en eventueel wifi vinden. 



De enige winkel die open was ging net bijna dicht, tegen één uur toen ik aankwam. Brood hadden ze niet en bij navraag was er ook geen bakkerij open. Toen gaf de man wie ik het gevraagd had een half brood dat hij zelf in huis had.
Er was ook nog één café open. Verder alles dicht
Ze hadden weliswaar geen wifi maar wel veel hartelijkheid in huis. Van een klant kreeg ik drank aangeboden.
Dit was vanmorgen trouwens ook weer het geval in het eerste het beste café waar ik kwam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten