woensdag 14 augustus 2019

Weggestuurd door de politie

zoombare kaart

Traject vandaag
de eerste kampeerplek vanaf de weg (Streetview)

Gert legde vandaag 71 kilometer af, inclusief 6 kilometer met de veerboot naar Messina op Sicilië.

sms 7:29
Goed geslapen zonder mieren of muggen. Wolken van zee trekken over en een beetje wind.

sms 19:30
Ik sta naast een tennisveld en tussen drie wegen in.
Ze komen hier met mountainbikes de rivier over gefietst.
Het is laat geworden want Sicilië is gesloten voor wild kamperen. Ik wilde op het strand, maar daar was het veel te druk. Toen zag ik Maria, Madonna del buon Viaggia, er was een kraan bij en dit plekje schuin onde (tekst afgebroken)

sms 21:11
Bij het laatste woord van mijn laatste sms gebeurde het. Gemeentepolitie kwam. Mocht niet kamperen in deze gemeente. Wel aan de overkant van de rivier. Had net het eten gaar.
Tent opgepakt, ermee door de rivier gelopen naar de overkant. Daar staat 'ie onder de brug van de SS14. De fiets verborgen en laten staan, de pan ook. Ik ga daar nu het tweede bord eten.

sms 21:45
Het vuur was ook een groot probleem voor de agent. Mijn hele watervoorraad van twee liter gooide hij erop. Het was daar totaal ongevaarlijk.
Na Taormina wil ik rechtsaf richting Palermo. In de bergen is het wat koeler en afwisselender dan de rechtstreekse weg. 

sms 21:54
Nog te warm om te slapen.
Als die agent morgenvroeg komt kijken, denkt 'ie misschien dat ik toch daar heb geslapen, dus helemaal gerust ben ik niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten