vrijdag 2 augustus 2019

Om half negen al zweten

Buongiorno.
Vertrokken van mijn lommerrijke plek, waar het gisteren weer heel goed uit te houden was in een verfrissend windje. Vannacht nog lang buiten op het bordes gelegen. De tent had vloerverwarming, want de stenen waren nog lange tijd warm van de zon, die er tot zonsondergang op had gestaan. Op het eind van de nacht was het in de tent koel genoeg om verder te slapen zonder muggenprikken.

Ik denk wel:  waar ben je mee bezig om in augustus in zuid-Italië te gaan fietsen, want half negen vanmorgen al fietste ik me in het zweet.
Maar hier zit ik al heel vroeg weer op een gezellig terras waar driftig de kranten gelezen worden en gezellig wordt gebabbeld.



In deze streek is er veel wijnbouw, en zo te zien zal de druivenpluk niet lang meer op zich laten wachten.
Verder zie je veel olijfbomen.


Het is hier zo warm dat zelfs de cichorei de schaduw opzoekt.

1 opmerking:

  1. Yes Gert de streek voor een goeie primitivo. Breng maar wat flessen mee. Grapje gr jenj

    BeantwoordenVerwijderen