vrijdag 23 augustus 2019

Nun funziona

Non funziona... bij de wifi van de vorige zaak. Hier werkt het wel.

De laatste twee kilometers tot dit dorp gingen naar beneden op een voor mij onverantwoord steile weg. "Non funziona", wat wil zeggen dat het niet werkt geldt ook enigermate voor mijn remmen. Maar ik als atechneut snap niet waarom remmen soms goed werken en soms niet. Dus we doen het er maar mee. Ze zijn wel eens nòg slechter geweest. 

Het rijgedrag van de automobilisten is in Italië erg vriendelijk naar fietsers toe. Ze houden erg veel rekening met me, en rijden me nooit te hard voorbij zoals ik dat in de oostelijke landen had. Het zijn wel toeteraars. Bij het minste of geringste of maar gewoon om te waarschuwen dat ze eraan komen hoor je ze. Soms wel ergerlijk, maar dan zeg ik maar tegen mezelf: ben maar blij dat ze niet tegen je aan rijden.
En vaak doen ze het simpelweg om te groeten.




Een klerenwagen rijdt voorbij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten