zondag 24 november 2019

Bespiegelingen en een wandeling met Hans

Wat ben ik? 
Hans zegt dat ik een filosoof ben. 
De koffievrouw gisteren in de Hema vond mij een muzikant. 
Vorige week zat ik ergens op een bankje in een bos huzarensalade te eten en iemand vroeg of ik geen warme jas nodig had. Hij had er nog eentje in de auto liggen. Hij zag mij dus als een zwerver. 

Wat je bent is dus een vrij subjectief gegeven en ik denk ook dat dat wisselt in de tijd. 
Ook dat je verschillende rollen kunt spelen in je leven. 
Het is goed om ooit aan beide kanten van de toonbank te staan. De ene keer als winkelbediende of zelfs als zaakeigenaar, een ander keer als klant. 
Op het toneel van het leven kan ik tegelijkertijd toeschouwer als speler zijn.



Vanmorgen heeft Hans me uitgenodigd voor een wandeling in een bos in Duitsland vlak over de grens. Hijzelf wandelt daar elke dag als hij thuis is en doet daar energie op en krijgt er de rust die het bos hem geeft. Elke dag ervaart hij het anders. Vandaag was het vooral de mist in en rond het bos die de sfeer bepaalde. 

Ikzelf wandel niet zoveel, behalve tijdens mijn fietstochten als het mij te steil wordt om fietsend de helling te beklimmen. Maar soms wel als de tent er staat en ik gegeten heb. Dan doet een klein wandelingetje me goed om contact met mijn nieuwe woonomgeving te krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten