donderdag 21 november 2019

Hoe breng ik mijn trui tot een goed einde?

Bij Hans. 
Zoals ik eerder al schreef is Hans een persoon die politiek geëngageerd is en van mij vindt ie dat ik meer een filosofische en spirituele richting heb. 

Het is inderdaad zo dat er met mij over politiek niet veel te praten valt, maar wat we in ieder geval gemeen hebben is onze liefde voor taal.
Hans heeft de studie Spaanse taal- en letterkunde gedaan. Hij is ook vaak in Spaanstalige landen geweest. 

En hij is schrijver. Naast novelles heeft hij ook boeken geschreven waarin zijn ideeën voor een betere samenleving worden uitgewerkt. Op bol.com vind je de boeken van Hans, zie deze link.
Waaronder dit boek: 'Een wereld in evenwicht'. 



Op de achterzijde is te lezen:"De wereld bestaat nog steeds grotendeels uit twee 'werelden': Noord en Zuid of West en Oost. Onderliggende vraag in dit boek is hoe die werelden bij elkaar te brengen en hoe het toch kan dat die werelden 'bestaan' terwijl we toch op één aardbol wonen. Een belangrijk issue daarbij is het vinden van evenwicht als voorwaarde voor vrede..." 

Het zal allemaal zo zijn, voor mij geldt meer de vraag: hoe breng ik mijn trui tot een goed einde? 
En nu neem ik de sinterklaasliedjes door zodat ik ze straks wat beter voor kan dragen aan de kindertjes. 

Een goede gesprekspartner heeft Hans aan mij dus niet, maar behalve dat we liefde voor taal gemeen hebben vinden we elkaar ook in de muziek. Hans speelt gitaar en zojuist hebben onze instrumenten al mooi samengeklonken. 

Ondertussen heeft Hans het warme eten bereid, net als gisterenavond toen ik hier aankwam. Ook lag mijn bedje gespreid. Een warm welkom dus.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten