zaterdag 2 november 2019

Tweede dag bij Frans en een spirituele bijeenkomst

Gisteren met een gezamenlijke kennis naar een bijeenkomst geweest die deed denken aan Hara Krishna.
Twee in het wit gehulde gastvrouwen ontvingen ons zeer hartelijk met een oerhollandse stamppot.
Er was daar een goeroe te gast en die sprak wijze woorden en leidde een meditatie.
Op het eind heb ik me heerlijk uit kunnen leven in dans.

Twee engelen in wit gewaad.
Een man gehuld in oranje.
Ik in het blauw.
Samen een bont gezelschap.
Een foto van een man gehuld in bloemen die de lucht in kijkt.
Muziek galmt uit het instrument dat één van de engelen bespeelt, dezelfde engel die ons eerder op de avond stamppot presenteerde.
Daarna was het stil een hele tijd. Iedereen verzonken in het niets dat tegelijkertijd allesomvattend is.
Toen nam de man in het oranje weer het woord in een duidelijk verstaanbaar Engels.
De term inspiratie stond centraal.


Frans onder een van zijn portretten.

Frans is ook klusjesman en zoekt hier materiaal uit
Frans gaat zo meteen naar een Somalisch gezin voor een klus en ook naar andere mensen om les te geven. Vandaag is het bijles Nederlands. Maar het kan van alles zijn.


De zolder waar ik mag slapen als ik bij Frans logeer. Op de schrijftafel een door hem geschilderd portret
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten