zaterdag 14 december 2019

Het einde van deze blog en een nieuw begin

Dag trouwe lezers. 

Zoals jullie gisteren gelezen hebben heb ik mijn einddoel gehaald door weer op de boot te arriveren. 
Ik ga weer even een ander leven in, een leven met als centraal punt mijn plek op het water.
Voor zolang het duurt natuurlijk, want in het voorjaar of eerder ga ik weer richting Ardèche, zo is de bedoeling. 
Maar deze  Gertreis kun je als afgelopen beschouwen. 
Hoewel op en rondom één vaste plek evenveel te beleven valt, of zelfs nog meer, dan fietsend door Oekraïne of Roemenië. 

Ik wil voorlopig proberen om mijn verhalen te blijven schrijven en dus komt er een vervolgblog. Die is al gestart, het nieuwe adres is gerthanegraaf.blogspot.com.
En die onderhoud ik zelf, dus zonder mijn eindredacteur Piet. Daardoor zullen de stukjes wat minder overzichtelijk worden, en er zal wel eens een taalfoutje in zitten. Het gaat meer op zijn Gerts, maar de mensen die mij kennen zullen dat wel snappen. Het zal er wat minder professioneel uitzien, maar: "aan de taalfouten herken je de levende taal".

Desalniettemin zal ik de bijdrage van Piet erg missen. Bij deze wil ik hem hartelijk bedanken voor een jaar lang dagelijkse dienst. Want elke dag heeft hij zich over de blog gebogen, de taal hier en daar wat bijgeschaafd, een goede duidelijke lay-out gemaakt, de route nagegaan, kaartjes gemaakt, foto's bewerkt, en als er geen foto was een passend plaatje erbij gezocht. Mijn complimenten voor zijn vindingrijkheid! Dat alles zal straks gemist worden. 

Maar ik ga het toch proberen. Ik ben een man van het woord en vind taal een machtig middel om je uit te drukken. Hier dus een gelegenheid om dat verder in mij te ontwikkelen. Ik zou zeggen: tot gauw dan!


De letters voor nieuwe woorden liggen al klaar.

2 opmerkingen:

  1. Deze blog lezen is een hele reis voor me en ik zit nog in Limburg volgens mij. Maar als ik weer toe ben aan vakantie dan weet ik dat ik verder kan gaan lezen/reizen. Back to the future.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze blog is inderdaad erg handig. Ik bespaar geld met Instaforex opgericht door Ildar Sharipov en deze tips zullen me helpen bij het plannen van mijn toekomstige reis. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen